Niegrzeczni bogowie [Marie Phillips]

niegrzeczni-bogowie

Miałam ochotę na coś oryginalnego. Chwilowo znudziło mnie czytanie kryminałów, które zawsze kończą się tak samo – złapaniem tego Złego. Miłą odmianą jest tutaj cykl o Dexterze, ale o nim innym razem. Fantastyka też do mnie nie przemawiała. Na szczęście zauważyłam zapowiedź „Niegrzecznych bogów” i już kilka dni później wróciłam z wycieczki do księgarni bogatsza o swój własny egzemplarz. Z nadzieją zasiadłam do czytania…
Od razu zaznaczę, że się nie zawiodłam. Książka zaiste jest oryginalna. Akcja rozgrywa się w Londynie, a biorą w niej udział: Artemida, opiekunka księżyca, dorabiająca wyprowadzaniem psów; Apollo, odpowiedzialny za Słońce, występujący w programie telewizyjnym jako medium; Atena, najmądrzejsza, używająca zbyt skomplikowanego słownictwa, żeby ktokolwiek ją zrozumiał; Afrodyta, piękna i niebezpieczna, pracująca w sekstelefonie; oraz Ares, Hefajstos, Eros, Hera, a nawet Zeus i Hades. Tu należy dodać, że wszyscy ci bogowie mieszkają w potwornie zapuszczonym, rozwalającym się domku londyńskim. Nie da się ukryć, że nie wiedzie im się zbyt dobrze. Ich potęga z czasów, gdy mieszkali na Olimpie, jest tylko smutnym wspomnieniem. Poza tym są znudzeni. Potwornie znudzeni. A jak wiadomo, bóg znudzony to bóg niebezpieczny. Ludzi im krzywdzić oficjalnie nie wolno, mogą więc dokuczać sobie nawzajem. Afrodyta, w ramach zemsty sprawia, że Apollo zakochuje się w śmiertelniczce Alice. I tak fabuła zaczyna się rozkręcać. Będzie grzmiało i iskrzyło, posypią się gromy na głowy nieszczęsnych śmiertelników, a dalsze istnienie świata stanie pod znakiem zapytania.
Ciekawa intryga, splatająca losy upadających bóstw i niczego nieświadomych ludzi, przejrzyście przedstawione postacie greckich bogów i świetne, często ironiczne dialogi – dla mnie to właśnie sprawiło, że „Niegrzecznych bogów” czytałam z przyjemnością i rosnącym zainteresowaniem. Polecam tym, którzy, tak jak ja, szukają czegoś wyróżniającego się spośród kolejnych Brownów, Cobenów, Mastertonów i innych, piszący wszystko według jednego szablonu.

Published in: on Kwiecień 19, 2009 at 19:17  Comments (1)  

The URI to TrackBack this entry is: https://cynamonowezuo.wordpress.com/2009/04/19/niegrzeczni-bogowie-marie-phillips/trackback/

RSS feed for comments on this post.

One CommentDodaj komentarz

  1. Muszę powiedzieć, że zachęciłaś mnie do przeczytania tej książki. Podziałały na mnie trzy słowa: intryga, bogowie, fantasy :) Muszę odwiedzić w najbliższym czasie księgarnię. Życzę owocnej pracy z następnymi książeczkami.


Skomentuj

